Rejestracja / Logowanie »
Prowadź osobisty dzienniczek treningowy. Dodawaj aktywności, oglądaj statystyki, poprawiaj życiówki! Odszukaj znajomych, dołącz do naszej społeczności!

• Nie jesteś zalogowany.

#1 2014-05-13 20:47:57

ProJoachim
ProJoachim
Reputacja: +  0  -

Szybki krótki dystans. Jak pobiec ?

Cześć! Dzisiaj się dowiedziałem że w czwartek będę biegł zawody na 1km. Bardzo krótki dystans o którym w ogóle nie mam pojęcia, wole trochę dłuższe dystanse. Pomimo to muszę biec i chce osiągnąć dobry wynik. Możecie mi poradzić jaką obrać taktykę i co robić w te 2 dni przed jak się przygotować ? Dodam że biegam już pare miesięcy i kondycje mam dość dobrą ale nie mam doświadczenia na tym dystansie...

Edytowany ProJoachim (2014-05-13 21:00:37)

#2 2014-05-13 21:27:40

rodas
rodas
Reputacja: +  2  -

Witam. Jak pobiec? Najszybciej. Ciężko mówić o jakiejś taktyce na tak krótkim odcinku. Dwa dni przed to nic bym nie kombinował bo już nic nie poprawisz. Lepiej odpocznij dobrze. Może dziś jakiś akcent bym zrobił: rozgrzewka i potem 5x 100m/ 100m luźno. Tempo jakieś 80%. Przed biegiem dobrze się rozgrzej. Kilka przebieżek kilkanaście minut przed testem I lecisz na MAX! Powodzenia i napisz jak poszło:-) pozdrawiam.

--
[run-log.com]

#3 2014-05-14 00:12:35

suve
suve

Przez dwa dni zbytnio się nie przygotujesz. Mógłbyś porobić szybsze elementy, ale wtedy powstaje ryzyko, że do czasu startu się nie zregenerujesz. Co do samego startu - przed biegiem zrób z 2km luźnej rozgrzewki, trochę rozciągania, 2-3 przebieżki. 1km to krótki dystans i mało tam miejsca na taktykę - oprócz "nie leć na pałę, żeby nie zdechnąć" nie jestem w stanie Ci za dużo poradzić. W drugą stronę też za bardzo nie ma co kombinować, bo jeśli polecisz trzon biegu za słabo, to na finiszu aż tyle nie odrobisz. Każdy ma swój styl, ale dla mnie najlepiej się biegało 200m szybko, 400m w miarę swobodnie, potem na 400m przyspieszyć i na 200m zaczynać finiszować.