Rejestracja / Logowanie »
Prowadź osobisty dzienniczek treningowy. Dodawaj aktywności, oglądaj statystyki, poprawiaj życiówki! Odszukaj znajomych, dołącz do naszej społeczności!

• Nie jesteś zalogowany.

#1 2012-01-03 14:05:11

mic_otf
mic_otf
Reputacja: +  0  -

Porada

Witam

Jestem amatorem biegania. Biegam 2 miesiące 3-4 razy w tygodniu od 5-10km na trening. Gram też amatorsko w kosza. Ułożyłem prosty plan treningowy, napiszcie co o tym sądzicie:

SOBOTA - bieg min 10km. w tempie powyżej 9km/h ("ile fabryka da")
NIEDZIELA - bieg 8 - 10 km w tempie 8-9km/h
PON. - przerwa
WT - wieczorna przebieżka 5-7km w tempie 7-8km/h
ŚRODA - koszykówka około 60 minut ostrego grania na max.
CZWARTEK - przerwa
PIĄTEK - (tu chciałbym trening siłowy) jak na razie przerwa

Po pierwszym miesiącu pojawił się ból w kolanach, na moje szczęście odkryłem że źle biegałem. Teraz oprócz lekkiego bólu w łydkach na następny dzień po bieganiu nie ma żadnych skutków ubocznych. Dodam że mam 183 cm wzrostu i 93 kg. i profesjonalnie dobrane obuwie.

Pozdrawiam

#2 2012-01-03 20:28:31

emilr10
emilr10

Porada

Witaj.
-po pierwsze fajnie że zacząłeś biegac,bo ten sport daje naprawdę dużo frajdy
-biegaj wolno nie w tempie "ile fabryka dała"-biegac wolno to tempo konwersacyjne czyli takie przy którym możesz swobodnie rozmawiac lub 75%Hrmax .Jest to okres budowania tzw.bazy.Staraj się biegac zamiast co dzien np.co drugi dzień co da Ci czas na odpowiednią regenerację
-stopniowo zwiększaj czas trwania treningu nie dystans tak by dojśc do godziny jak obiegasz już ten system nie wydłużaj treningu tylko dołóż kolejny trening np. z 3na4Xtyg.Gdy to zaliczysz można pomyślec o powolnym wydłużaniu dystansu bez szleństw średnio 25% tyg.dystansu co 3-4tyg.To jest taki plan oczywiście jeśli myślisz o biegach długodystansowych I pamiętaj,wraz z nadmiarem ambicji rośnie grożba kontuzji.Trzeba powoli dążyc do celu-nic na skróty.

--

Edytowany emilr10 (2012-01-03 20:29:36)

#3 2012-01-03 23:08:49

lutencjusz